Od strukovnih zanimanja do kreativne industrije
Projekt „Od strukovnih zanimanja do kreativne industrije“ je participativni kulturno – umjetnički projekt s ciljem osnaživanja za tržište rada 84 mlade nezaposlene osobe strukovnih zanimanja iz Sisačko – moslavačke, Virovitičko – podravske, Osječko – baranjske, Vukovarsko – srijemske , Zagrebačke županije i Grada Zagreba, kroz edukaciju te kreaciju inovativnih umjetničkih proizvoda.
Upoznavanjem šest različitih muzejskih zbirki (Gradski muzej Sisak, Gradski muzej Virovitica, Muzej Slavonije Osijek, Muzej vučedolske kulture, Gradski muzej Vukovar i Arheološki muzej u Zagrebu) te umjetničkim radionicama iz područja dizajna razvit će kompetencije potrebne za izradu novih proizvoda pod mentorstvom lokalnih obrtnika. Rezultati procesa – inovativni proizvodi temeljeni na reintepretaciji baštine - bit će predstavljeni izložbom u pet muzeja sudionika u projektu.
Cilj projekta je olakšavanje pristupa tržištu rada mladim nezaposlenim osobama koje su završile strukovne škole u spomenutim županijama i Gradu Zagrebu kroz kulturnu i umjetničku edukaciju te proces kreiranja inovativnih umjetničkih proizvoda. Temeljem službenih podataka Hrvatskog zavoda za zapošljavanje mapirana je ciljna skupina – mladi od 15 (18) do 25 godina sljedećih strukovnih zanimanja: dizajner tekstila i odjeće, tehničar metalurgije, tehničar za odjeću, drvni tehničar, zlatar, keramičar, stolar, krojač, šivač, obućar, izrađivač gornjišta obuće, izrađivač donjišta obuće, kožni galanterist. Osnovni problem ciljne skupine je nemogućnost nalaženja posla u struci jer industrija za koju su se obrazovali u strukovnim školama uglavnom više ne postoji, a mali obrti u navedenim područjima teško opstaju i vrlo rijetko zapošljavaju nove zaposlenike osim samog vlasnika.
Redovito izvješće Državnog zavoda za statistiku procjenjuje postotak osoba u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti u RH na 28,5%[2]. Kroz ovaj projekt će se ciljnoj skupini besplatno otvoriti vrata kulturnih ustanova, upoznati ih s muzejskim zbirkama u njihovim lokalnim zajednicama te im kroz edukaciju u području dizajna omogućiti stjecanje novih znanja i vještina za izradu inovativnih umjetničkih proizvoda, koji muzeji kontinuirano trebaju za potrebe vlastitih edukativnih aktivnosti i muzejskih suvenirnica. Time će se olakšati sudionicima pristup zapošljavanju ili samozapošljavanju te im omogućiti da u budućnosti slične usluge mogu ponuditi širokom krugu kulturnih ustanova (ne samo muzeja, nego i kazališta, galerija, turističkih zajednica i sl.).
Riječ je o specifičnoj tržišnoj niši, koja ne treba masovno proizvedene predmete, već one koje karakterizira inovativni dizajn temeljen na reinterpretaciji kulturne baštine, mala proizvodnja serija te da su hrvatski, a ne uvozni, proizvod. Projekt će također pridonijeti očuvanju strukovnih zanimanja, koja su, zbog deindustrijalizacije s jedne i propadanja malih obrtnika s druge strane, ozbiljno ugrožena. Istovremeno, nadamo se priodonijeti usporavanju iseljavanju mladih nezaposelnih osoba iz Republike Hrvatske, što je posebno negativan trend u slavonskim županijama.
Ciljna skupina namjerava se uključiti u projektne aktivnosti posredovanjem Hrvatskog zavoda za zapošaljvanje, čiji su korisnici. Posredstvom područnih ureda HZZ-a uputit će se poziv nezaposlenim mladima da se uključe u projekt te im pojasniti koristi koje mogu imati od sudjelovanja, što su: stjecanje novih znanja i vještina koje će ih osnažiti za uključivanje na tržištu rada, upoznavanje s lokalnim obrtnicima koji im mogu postati budući poslodavci, prilika da temeljem novostečenih znanja i vještina kreiraju i predstave javnosti inovativne proizvode te na taj način dođu u poziciju da nastave suradnju s muzejima na čijim zbirkama su se inspirirali, dobiju dodatne informacije o mogućnostima samozapošljavanja ili usavršavanja na radnom mjestu. S druge strane, obrtnici – mentori u navedenim zanimanjma će dobiti priliku kroz distribuciju znanja i vještina mladim nezaposlenim osobama istog ili srodnog zanimanja dopinjeti očuvanju svojih zanimanja. Projekt je koncipiran vrlo jednostavno, sastoji se od tri osnovna elementa:
Projektom se realiziraju opći i specifični ciljevi Poziva „Umjetnost i kultura za mlade“, pridonosi socijalnom uključivanju mladih nezaposlenih osoba kroz sudjelovanje u kulturi te im se pomaže da razviju kreativne vještine i znanja koja ih osnažuju za tržište rada.
Informativni mediji |
Kulturna događanja |
Referentne instituci... |
Škola |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |